24/9

Jag kom precis på en rolig sak som hände när vi var på HC sist. Det satt en tjej med två barn i väntrummet. Den ena var ca 10 år och den andra 10månader. Lillflickan började busa med Ängla så klart men eftersom Ängla var så sjuk så ville hon inte alls. Hon bara skrek och ryckte i mig så jag tog upp henne igen. Men i vilket fall. Den större flickan satt och kollade frågande på mig hela tiden. Sen gick dom iväg mot sin doktor och vi mot vår. Sen möttes vi i väntrummet till LAB igen, och då kunde hon inte hålla sig längre.

Hon: Men... Hur gammal är du?
Jag: Jag är 19 år, har precis fyllt.
Hon: Men alltså. Går inte du i skolan?
Jag: Jo, men jag har vart hemma och varit mammaledig i ett år, så jag börjar till veckan igen.
Hon: Men... Hur fungerar det? Hur kan man få barn innan man har gått klart skolan?
Jag: Jo då, det fungerar, man får bara omprioritera lite.
Hon (Förstod verkligen inte HUR man kunde, det borde inte vara möjligt): Ok. ?

Haha hon var så söt, hon förstod verkligen inte hur jag menade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0