Blä sjuk igen.


Som jag älskar dig kära barn! <3

Nu är vi sjuka, hela bunten, utom pether ^^ Ängla har fått luftrörskatarr och öroninflammation.. Som jag förövrigt verkligen inte förstår hur hon har fått :S Hon är alltid så varm i vagnen så att hon osar värme. Förstår inte hur hon kan ha fått de. Luftrörskatarren är ju en annan sak, det är ju ändå väldigt kall luft som hon har andats när vi har varit ute.

Usch, jag hade ingen bra dag igår. Började må illa på kvällen, kändes som att jag skulle kräkas, men det kom ingenting. Så Pether kom hem från jobbet vid 19, precis när han hade kommit hem så bajsade Ängla. Och när vi bytte blöja så hade hon fått stora sår mellan skinkorna som bara blödde :S Ringde till mammas kusin i full panik och grät. Hon sa att det troligtvis var penicillinet för öroninflammationen som gjorde det. Det är så hemskt, stora sår. Måste smörja smörja smörja hela tiden. Men varje gång hon bajsar så skriker hon :(

Hade inte någon bra natt heller. Ängla vaknade vid 03 och bara skrek, då hade hon också bajsat.  Plus att hennes näsa var alldeles full av snor. :( Tycker så synd om min lilleplutt, hon har hunnit vara så himla mycket sjuk under sin lilla livstid. Det här är tredje gången hon är så här super sjuk, på 6,5 månad! Men förhoppningsvis så är det väl tredje gången gillt!

Jag har ont i halsen, ont ont ont. Hostar och lever om. Kände att jag skulle bli sjuk i natt när vi klev upp med Ängla, och så rätt jag hade. Suck. Täppt i näsan är jag också, har nada energi i kroppen, men ändå har jag nu: Rensat kylen, diskat, sorterat tvätten och plockat undan här hemma. Hade egentligen velat åka till Linda och Liam idag, men det känns så onödigt att åka dit och riskera att smitta ner dom :(

Sara kommer idag, skitsamma om vi är lite förkylda här hemma, ingenting ska få förstöra våran heliga tisdag! Tänkte väl göra lax åt oss senare, jag och Pether ska nu äta kött och pommes, är så jävla sugen på de!

Lilleplutt sover hon. Hon vaknade vid 08, sen sov hon vid 10 igen och sen dess har hon sovit. Min lille trött fis! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0