SHOPPING I VALBO!

Blev varnad iförrgår för att det skulle bli snöstorm och skit här igår, men behövde verkligen åka iväg till Valbo och handla hem lite grejor. Pratade med Linda på morgonen och sa att det inte snöade något alls här, då var klockan ca 09:30. Men direkt när vi hade lagt på så började det snöa. Bara lite lätta flingor så tänkte att det inte skulle göra så mycket. När vi sen gick till bussen så hade det börjat piska på lite grann, men what the hell.

Kom till Valbo, gick inne på köpis och shoppade först upp 500kr, till Ängla. En ny mössa, några bodys, några byxor, nya strumpor, en ny pyjamas och lite smått och gott. Sen gick vi över till IKEA och käkade, matade våra små knyten först så klart. Sen när jag stod i kön och skulle beställa min och Lindas mat så hörde jag ett sånt där glädjeskrik som bara Ängla kan göra. Hela restaurangen blev tyst i några sekunder, haha. Efter maten så gick vi runt på IKEA, jag packade på mig saker som jag trodde skulle kosta mer än jag hade råd med, men slutsumman stannade på 433kr, inget farligt pris för allt som jag köpte. ^^

Gick sen in på köpis ett tag till, Linda köpte en t-shirt och sen när vi skulle gå till bussen så hade Liam lyckats kasta ur sin mössa ur vagnen, så då blev det akut in på Kappahl, där jag köpt Änglas nya mössa, så köpte hon en ny mössa :) 10 kr, jätte dyr ;)

Satt mig på bussen hem, ringde till Håkan (som hade mammas hund medan jag var på IKEA) och sa att jag var på G hem, och skulle vara hemma till ca 17:30. Ringde till Magda och sa samma sak. Klev av bussen här hemma ganska exakt 17:30 och fick verkligen SLÄPA med mig vagnen genom ca 20cm nyfallen snö. Bara det är ju svårt i sig, men så hade jag ju shoppat lite mycket också så det gjorde ju inte saken lättare. BLÄ!

Håkan kom precis när jag kom fram till porten, så då fick jag lilla vovvsingen. Hade precis plockat upp och klippt bort alla lappar på allt när Magda kom med en "lagom" stor påse med saker från Ullared. Pether fick 2 t-shirtar, jag 2 byxor och 3 tröjor. Ängla däremot fick säkert 10 bodysar, 2-3 byxor, ytterkläder (för dagis), strumpor, vantar, klänningar, strumpbyxor och massa massa mera! Så hela hennes garderob är nu nydekorerad höll jag på att säga :P De mesta kläderna var ju i stl 74, så om ca 1-1,5 månad kan hon ha alla dom grejorna. :)

Tack så mycket till Magda för alla fina saker! Och tack så jätte mycket till Linda och Liam för kanontrevligt sällskap i Valbo hela dagen igår :) <3

Just nu ligger min plutt och sover. Hon vaknade ca 08:30, sen somnade hon 10:15 ungefär, och sover än :) Hon har blivit så trött min lilleplutt. Men hon växer ju lika mycket som hon sover också tror jag ^^ Hon hade vuxit 4cm och exakt 1kg på en månad :) Så nu är hon 67cm och vägen 8770 gram :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Men stl 74 lär hon väl ändå kunna ha nu?!

Tindra började använda 74 lite smått när hon var strax över 4 månader. När hon var 5 månader hade hon bara kläder i stl 74. Då hade jag även gått över till att nästan bara använda tröjor och klänningar istället för bodys.

Sen verkar Ängla vara större än var Tindra var så hon måste garnaterat kunna ha 74. Hon är ju en stor tjej nu :) Klädstorlekarna stämmer ju inte direkt överrens med hur lång dom är.



Kram

2010-01-28 @ 14:02:24
URL: http://elinedvinsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Men det borde hon väl kunna ha? Hon är ju större än vad Tindra var i den åldern. När Tindra var 5 månader var hon 66cm lång och vägde 8400g. Då hade hon stl 74 och det passade utmärkt på henne. Det var nog inga kläder som var för lång. Vi hade iaf lagt undan kläderna i stl 68 då eftersom de hade blivit för korta i armar och ben. Sen kunde man knappt knäppa bodysarna och de skärde in i låren.

Månadsanvisningarna har aldrig stämt på Tindra. Hon har alltid legat före dom. Idag har hon t.ex. haft en tröja som det är stl 80 på. Det beror ju lite på kläderna också. Vissa är ju små i storleken och då går det bra med 80 :)



Kram

2010-01-28 @ 21:07:42
URL: http://elinedvinsson.blogg.se/
Postat av: Pernilla - 19 år och mamma

Haha tack! :D

2010-01-29 @ 13:56:08
URL: http://pilliiis.blogg.se/
Postat av: Elin

Jo jag menade ju de. Ängla är ju lite större än vad Tindra var i den åldern. Det skiljer ju inte mycket alls så man tycker att de borde kunna ha samma storlek också, spec när Ängla är lite större.

68 vet jag Tindra hade när hon var 3 månader ungefär. Jag kom ihåg det för att det var 68 på dopklänningen och jag var rädd att hon inte skulle kunna ha den, och dopet hade vi när hon var ca 3,5mån och då hade hon haft 68 ett tag.

Sen blev dopklänningen lite liten också. I armarna var den bra men vi kunde inte knäppa den i bak, haha ;) men den var nog lite liten i storleken också.



Nu har Tindra hamnat mellan två storlekar. Vissa 74 sitter jätte bra medans andra är för små. Jag har lagt undan 3 tröjor idag som var för korta i armarna. Sen sitter vissa kläder i 80 bra medans andra kan vara jätte stora.. Det är konstigt hur det kan skilja så mycket mellan kläder i samma storlek..



Kram

2010-01-31 @ 14:49:58
URL: http://elinedvinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0