9:e januari.

Ja som sagt så har ju min lille tuttinutt fått sin första tand nu! Och som hon tuggar på allting, över allt och ingenstans. Hon är så gnagtokig så det är inte sant! Men hon är ju så go, varje gång man kramar på henne så försöker hon gnaga en på halsen, haha.
När vi busade igår kväll hon och jag så gjorde jag likadant, mumsade henne på halsen och gud så hon skrattade! Precis så som hon brukar skratta när Pether leker flygplan med henne! Bebisskratt är nog det bästa som finns tror jag, varje gång hon skrattar så gråter jag för att det låter så sött! <3

Har suttit och kollat på Ikeas hemsida nu, tänkte få för mig att åka dit någon dag och handla hem lite saker som behövs. Ett badrumsskåp, hyllor till hallen och massa saker till Ängla som jag tyckte var ganska nödvändiga i alla fall :) Det ska bli skojsigt, mamma hade inte tid att skjutsa på måndag men tisdag blir det nog förhoppningsvis, om jag har hunnit få alla pengar till då vill säga.

Jag har precis suttit och haft en liten diskussion med min mor på telefon igen, angående min bror. Han var här i kanske 2 timmar igår för att mamma inte var hemma och pappa skulle hämta honom. Och sen när han hade åkt så visade det sig att han hade stulit från oss igen, så jag messade med honom och han erkände. Men jag är så jävla trött på att saker ska försvinna. Vi har ju lärt oss från andra gånger när han har vart här att man inte kan lämna honom ensam, men vad ska man göra då? När man måste byta blöja på Ängla, eller gå på toa, eller bara gå in och natta henne som tar ca 20sekunder. Han hinner ju på den tiden.. så jag har förbjudit honom att komma hit mera nu, sa det till mamma också så att hon vet om det. Sen skulle jag följa med på mötet med soc på måndag för att tala om för hans soctant och gubbe hur han är.
Finns det inget behandlingshem för kleptomaner? 

Pether är på jobbet, han åkte för en timme sen, Ängla somnade kring halv tolv så hon vaknar nog snart, och det hoppas jag verkligen att hon gör, det är så tråkigt att vara vaken själv när inte Pether är hemma. För om jag skulle börja titta på en film eller någonting nu så skulle hon garanterat vakna. Och allt vettigt är redan gjort, det finns ingen disk och ingenting att plocka undan. Damma tänker jag inte göra. Det är faktiskt upp till Pether att göra det, det var 2 veckor sen han lovade mig att han skulle göra det nu.

Nä blä. Om man skulle skriva ner lite fler recept kanske? Fick för mig om att göra det för några dagar sen, för att sen, när vi får pengar prova recepten på Pether. Det är väl det ända som finns att göra här hemma nu kan jag tro.



Ängla har förstått att man kan hålla balansen bättre med armarna utsträckta. Så här satt hon i ca 2 minuter utan att behöva ryggstöd på Pethers ben häromdagen! Hon är så duktig min lilla tös! <3


Kommentarer
Postat av: Linda - mamma till Liam

Nämen hoppas det ordnar sig med din bror oså :/

Tänkte om jag kanske skulle komma till er i morgon? Om ni inte har några planer :) puss &kram

2010-01-10 @ 11:00:30
URL: http://lindaperssonn.blogg.se/
Postat av: Therese

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6428781.ab



du e med i aftonbladet(:

2010-01-14 @ 19:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0