Krypto



Finns så mycket saker som behövs göras här i lägenheten.. Saker som jag gör utan att tänka på, som min karl aldrig skulle få för sig att göra om jag inte bad honom om de. Till exempel att koka vatten till babysemp, de tar han förgivet att de är gjort hela tiden, men om jag ber honom om de så gör han de. Det här är inget gnäll inlägg, bara saker som jag har tänkt på.. Vagnen skulle också behövas plockas ur, alla saker som vi hade med till Järbo som inte behöver ligga kvar. Den skulle också behöva bäddas om. Men nu är jag trött på att jag ska göra dom små sakerna hela tiden. Nu är de hans tur, men jag tänker inte säga de till honom!

Bokhyllan skulle också behövas plockas ur, rensas på saker som egentligen ska ligga någon annanstans eller i soptunnan. Babysempen i nappflaskan skulle behövas ställas in i kylskåpet. Vi skulle behöva plocka upp ett till blöjpaket inne vid skötbordet på toaletten. Barskåpet behövs plockas av. Kläderna i den andra soffan ska egentligen ligga inne i garderoben... blä vad mycket saker det är som behövs plockas undan!

Och vad det gäller de som du tycker om att göra älskling, du tycker att jag borde ta första steget och att det bara ska hända.. Men de jag tycker om att göra då? Det gör du aldrig om jag inte ber dig, och om jag ber dig så får jag massor av suckar innan du gör de.. Det skulle också vara kul om de bara hände någon gång...

Som sagt, inget gnäll inlägg, ta de inte så.. Är bara så trött på att allt tas förgivet här hemma!

Lillebror kommer hit senare ikväll/eftermiddag, mor var desperat och behövde komma iväg en stund för sig själv. Och pappa skulle iväg och jobba så då blir vi barnvakt. Sen skulle kanske Stephan komma förbi lite senare också, det är ju alltid lika trevligt. Sen om vi har tur så kommer Tobias och Johanna och hälsar på också!!

Just nu så ligger Ängla och sover, hon var vaken mellan 09:23 och 11:49, en tid då hon vanligtvis sover. Så hon slocknade väldigt fort. Och Pether ligger inne på sängen. Citerar: "Jag ligger kvar en liten stund bara, men om jag somnar så somnar jag!" Han är nog lite trött han också. Egentligen jag med, men jag känner att jag inte bara vill sova hela tiden, behöver få lite vakentid bara för mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0