Känslor, blandade känslor


Den nya tatueringen!

Först och främst: Tack Becca för hjälpen :P

Tänkte jag skulle skriva ner lite här för att bli kvitt lite känslor jag har i min kropp!

Jag är så irriterad, hela tiden. Jag och Pether har börjat röka igen, båda två. Vi hade "planerat" att göra det efter graviditeten igen, pga att vi inte ville sluta röka egentligen men gjorde det så klart för bebisen i magens skull. Och nu som sagt så har vi ju börjat igen. Visst det kanske inte var det smartaste vi någonsin gjort i våra liv, men vaddå? Vi röker inte när vi har Ängla i famnen och inte när hon är i närheten. Alla säger "hon får ju i sig rökpartiklar som sitter kvar i kläderna" och med alla så syftar jag på våra föräldrar. Visst det kanske hon får, men har jag och Pether dött av de? Ingen av våra mammor slutade ens röka helt när vi var i magen, så jag förstår inte varför ni klagar. Jag blir så jävla trött på alla kommentarer om att vi "måste börja ta ansvar" och "mogna". Fy fan för er, vi har hört de ni sagt. Vi vet att ni tycker att vi är dumma i huvudet, men det räcker med att ni säger det en gång.

Den som påstår att vi inte tar ansvar kan fanimig gå och hänga sig! Nu säger jag i från och det ordentligt!

MORR!!


Skulle egentligen skriva längre, men jag orkar inte, blir så jävla förbannad bara jag tänker på skiten...

Ängla ligger och "sover" i sin vagn, vet faktiskt inte om hon sover, hon ligger och river i väggarna och drar händerna över ansiktet. Hon försöker nog sova men den nedrans näsan är så täppt så de går väl inte. Hon är helt slut! Men hon kan inte få mer nässpray nu, hon fick för 30 minuter sen... Tycker så synd om mitt lillhjärta!

Har vart iväg och handlat idag, fyllt upp colaförrådet igen. Plus att vi hittade såna här bra nappflaskor som vi letat efter, men Ängla verkar inte tycka om dom tyvärr. Köpte även en napphållare, kanske en onödig utgift då hon egentligen inte tycker om sina nappar, men förhoppningsvis kanske hon börjar tycka om dom snart!

Nä usch, kanske man skulle sätta sig och glo på en film?


Kommentarer
Postat av: Linda

Både jag och Joakim slutade också röka när vi väntade Liam och svor på att aldrig mer börja. Tror jag höll mig i 2 veckor efter att Liam kom.

Men endå så hamnade vi i skiten igen, och det är fan inte lätt. Vela inte heller sluta men man lära ju när han låg i magen.

Men det är ju skit svårt och låta bli! Och precis som du säger man röker ju knappast i närheten av dom små. Och man är fan inte anvarslös och omogna för det! Skit i vad andra säger även om det är svårt :)

2009-10-04 @ 17:26:58
URL: http://lindaperssonn.blogg.se/
Postat av: Karin med Iza, Albin och Vera

Gumman då....

Jag förstår att du blir arg och vill ta eget ansvar, HELT förståeligt.

Men jag, som satt bredvid min mor när hon dog i lungcancer, orsakad av många års rökning, ser nog det hela från en lite annorlunda sida......



Var rädda om er!

Kramar från Karin

2009-10-04 @ 19:05:21
URL: http://izaslya.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0