Jag gruvar mig...

Usch imorn ska jag sätta i spiralen. Blä vad jag är nervös. Kan bero på att min kära mor har skrämt upp mig och sagt att det kommer göra skit ont.. Enligt barnmorskan så gör det ju inte ondare än att föda barn, och det är ju förståeligt, men jag litar på mamma :P Av någon konstig anledning! Blä!

Ängla har fått 3 månaders vaccinationen idag, en spruta i vardera lår. Usch. Pether fick ta henne dit när han ändå var ledig idag, jag hatar verkligen att se henne få sprutor. Men det kan ju bero på att hon fick så mycket mediciner och grejs uppe på sjukhuset under de 5 dagar som vi låg där. Hon hade tydligen gråtit jätte mycket men just nu är hon lyckligare än vad hon brukar vara, så så hemskt kan det ju inte ha varit uppenbarligen.

Just nu sitter hon i babysittern och kollar på sina händer, hon är såååå söt när hon gör det. Att hon äntligen har förstått att det är hennes händer liksom :P

Idag ska vi bara ta det lugnt, Pether jobbar ikväll bara, annars är det en lugn dag, och gud så skönt det är :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visste du att första året så tror barnet att dom hör ihop med mamman?:) Att dom liksom är samma person. Lite gulligt!

2009-11-23 @ 16:36:37
Postat av: Linda A

Ett tips kan vara att ta två Alvedon innan du ska till BM för spiralen. Jag har gjort det och kan säga att jag tyckte inte att det gjorde fasligt ont iaf. Det känns ju att hon är där och petar och stökar och nyps lite, men inte på värsta viset tyckte jag.

Hoppas det går bra för dig med.

2009-11-23 @ 21:03:01
Postat av: Elin

Jag håller med Linda. Det var inte så farligt och det tar inte så fasligt lång tid. Det går ju över ;) Fast för mig höll de på och krånglade lite för de fick inte till det riktigt på en gång. Till mig sa de att jag skulle ta 2 Alvedon och 1 Ipren en timme innan jag skulle dit.

Fast min har hållt på och strula en massa hela tiden, men jag hoppas det rättar till sig snart.. Har det inte gått till sig inom 6mån så åker den nog ut! Men man vill ju ge det en chans innan man tar ut den..

2009-11-23 @ 22:34:19
URL: http://elinedvinsson.blogg.se/
Postat av: Tina, mamma till Lukas

Hej!

Jag satt in spiral efter 8 veckor när jag fått Lukas

och det kändes verkligen ingenting... jag frågade när dom skulle börja och då vad dom redan klara, de går snabbt också

fast första gången man ska sätta sig ner sen känns lite skumt men de går över...

Men kom ihåg Bindor, för man blöder lite efter..

Tina...

2009-11-23 @ 22:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0