God morgon Världen!

Ängla sover ÄN, hon somnade ju strax före halv tio igår kväll och det betyder att hon har sovit 13,5 timme nu! Jag förstår inte hur ungen kan sova som hon gör. Men jag springer in och kollar var tionde minut så att hon andas och då ligger hon där med sitt söta flin och knorrar sig lite och sen somnar hon om igen! Det är väl inte normalt att en 3månaders bebis sover 13 timmar i streck?!

Ja kolla så skönt det kändes att skriva så. Min lilla plupp är 3 månader idag! Gud vad tiden går, tänk att det är tre månader sen jag träffade henne första gången. Ganska exakt på klockslaget också, hon är född 07:39 men jag fick inte träffa henne förrän 11:00 ungefär, pga komplikationerna. Men att det har gått så fort? Då är hon ju snart ett år, och sen 10 år, och sen vuxen! Gud...

Jag vaknade av mig själv vid 10, mamma ringde mig direkt. Gud vad jag är trött på min lillebror, han ställer till ett helvete för mamma hela tiden. Han hade kommit hem 05:15 i morse, han skulle vart hemma 20:00 igår. Jävla unge. Jag förstår att mamma inte orkar.. Fy fan!

Jaja, Pether ligger inne och sover han med. Och jag som oroade mig när vi gick och lade oss 4 timmar efter Ängla inatt att jag skulle vara tvungen att gå upp typ kl 06 eller något, jag är helt förbluffad. Vad ska jag göra nu då? När dom bara sover hela tiden?

Haha, innan vi gick och lade oss igår så sa Pether "Om hon vaknar inatt kan jag följa med upp som sällskap om du vill". Och Ängla började knorra sig vid 06 ungefär, så jag gick ut i vardagsrummet och hämtade nappen, passade på att kissa och dricka lite vatten. Sen när jag ska gå tillbaka till sovrummet så står Pether där i dörröppningen:
Jag: "Vad håller du på med? Du skrämmer ju slag på mig!"
Pether: "Men jag lovade ju att kliva upp med dig om hon vaknade."
Jag: "Men ser det ut som att hon är vaken eller?"
Pether (kollar sig omkring): "Nej..."
Jag: "Gå och lägg dig älskling."
Pether (lägger sig i sängen) "zzzzzzzzzzzzzzz!" Efter ca 2sek.

Haha, han är lite go min karl. Nä om man skulle ta och passa på att äta frukost om dom där två tänker sova mera då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0