Dopet

Det blev jätte lyckat idag, gud vad nöjd jag är mer dagen kan jag säga! Ängla fick jätte fina presenter, var den underbaraste hon kunde varit i kyrkan och allt gick bara så jävla bra!

Ska försöka komma ihåg alla presenter vi fick:
En ram, med sparbössa av Tant Sara, Tant Annika och Elin.
Ett guldhjärta (halsband) av morfar.
Ett halsband med två delfiner och hennes månadssten av farmor och Kenneth.
En "speldosa", i järn som spelar musik av farfar.
En potta (som är 40 år) med ett blomarrangemang av gammelmormor och gammelgammel mormor.
En glasskål med inskription av faster m fam; farbror med familj, farbror Jimmy och farbror Stephan.
En hopp/gåstol av mormor.
En åkpåse, nallebjörn och världens finaste napphållare av gammelmormor och gammelmorfar.
En stickad tröja+mössa, en body+en tröja av "morbror" Nygårn.
En body+ett par byxor+ett halsband av farbror Lantto.
Ett sparkonto med 1000kr på av "moster" Magda.

Hoppas jag inte glömde något nu, det var så himla mycket, och allt var ju kanon! Fan vad glad jag är att den här dagen blev så lyckad. Ängla blev väckt av Pether vid halv tio när jag och mamma var och fixade i kyrkan. Sen sov hon inte middag förrän mellan 12:30 och 13:00 när vi åkte från kyrkan till kyrkstugan. Och det var ju bara en halvtimme, och därimellan var hon skittrött i kyrkan men gjorde inget väsen för de. Hon var så snäll och skrek inte en enda gång. Det var bara kusin Tindra som lät i kyrkan, hon kände för att prata när alla andra var tysta så vi fick oss ett gott skratt ^^ Det ända Ängla gjorde var att rapa, nysa och kräkas lite på klänningen!

Efter fikat var Ängla också jätte trött så Nygårn skjutsade hem Pether, Ängla och Lantto till oss och kom sen tillbaka för att hjälpa mig plocka undan. Även mamma och mormor hjälpte till jätte mycket, tack så mycket för de! Medan vi fixade klart i kyrkstugan så sov Ängla ordentligt, ca 2,5 timme, hon vaknade dock och ville ha lite mat efter en timme ungefär. Sen sedan 18 så har hon inte sovit ett dugg, efter att ha vart vaken varenda timme sen 09:30 i morse, så hon totalslocknade i min famn efter lite mat vid halv tio. Söta barn!


Här sover hon nästan i hopp/gåstolen!

Jahaja, nu har man en döpt dotter, gud vad jag är lycklig!

Bilder från dagen som varit :)
   
   
Fler bilder finns på min bilddagbok :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Så jäkla ledsen över att jag inte kunde komma :(

2009-11-21 @ 22:42:06
URL: http://livetsomenlina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0