1177 och familjeläkarjouren

Blä, hade hoppats på att jag skulle få en lugn kväll ikväll, det kändes så i kroppen. Sen helt plötsligt så sa Pether att Ängla hade kissat, hon låg naken på mage på sitt täcke. Sen när han vände henne till rygg så ropade han på mig att komma. Så kom och kollade, då hade hon kissat blod. Inte mycket, men lite grann i alla fall och det väcker ju oro. Så ringde 1177, sköterskan frågade om hon hade några sår, men det fanns inga. Hon frågade om hon hade någon feber, visst 38grader men det är ju ingen feber feber liksom. Hon sa att vi var tvungen att åka upp på familjeläkarjouren och ta ett urinprov, det var man tydligen alltid tvungen att göra om det hade kommit blod i urinen.

Så vi fick en tid 30 min senare på familjeläkarjouren på söder. Kom dit, fick sitta i väntrummet i 1,5min. Kom in i undersökningsrummet, satt där en halv minut. Läkaren kom, klämde på Ängla i 1min och sen sa han att det inte var någon fara. Han tog inte ens ett prov. Blä. Så mamma fick komma och hämta oss igen och nu är vi hemma. Kändes lite värdelöst att lura ut mamma i onödan när han inte ens tog ett prov. Men tänk om det hade varit något då? Enda anledningen till att vi åkte var för att sköterskan sa att vi var tvungna ju...

Ängla somnade strax efter 22, men vaknade 22:55 igen. Och hon är fortfarande vaken, hon vaknade ju naturligtvis precis när vi skulle gå och lägga oss.. Men men, hon är jätte trött nu ^^ Ska ta och försöka natta henne så vi kommer i säng!

 
Mammas lilla troll!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0