God jävla morgon? Näe!

Svaren på frågorna kommer längst ner i detta inlägg.

Har precis vaknat, eller inte. Har legat vaken ca 1,5 timme i sängen och verkligen SPARKAT Pether in i väggen, men han vaknade inte ändå. Somnade väl mellan 01:30 och 02:30 inatt, vaknade kring 06 någon gång, kollade på klockan första gången 06:22. Fan, jag orkar inte ha det så här! Pether snarkar, för dom som inte vet det. Och han har sagt att jag ska väcka honom så kan han lägga sig på soffan, men om människan inte vaknar då?

Jag och Ängla ska iväg till Sandviken idag :) Så måste väl pimpla kaffe eller något liknande som satan idag för att kunna vara så trevlig som jag vill vara! Ska hem till Linda, Joqe och Liam! Myspys!

Nu pallar jag inte att skriva mera, måste äta frukost och fixa till mig lite.

Svar på frågorna:

Vad tyckte du var absolut värst med förlossningen? :)
Värst.. Ja nu måste jag tänka efter! Haha. Jag tror att jag tyckte krystvärkarna var värst. Alla som jag känner sa till mig att när krystvärkarna kommer så känner man sig "befriad" för då kan man göra något åt smärtan. Men med tanke på att jag hade epiduralbedövning så kände jag inte någon smärta FÖRRÄN krystvärkarna, istortsätt. Så dom var nog värst, men samtidigt så skulle jag inte tveka den dagen Pether säger att han vill ha ett till barn! :)

Hur mycket kostade fotografierna som ni tog hos Gimlins? :)
Ca. 2-3 veckor efter att man kommer hem från BB så får man ett brev hem från Gimlins där dom har ett erbjudande om att man får första fotograferingen gratis (sån som vi tog) om man beställer en 1års-fotografering. Den får man så klart betala för och då tror jag att det kostar 1200 eller något sådant. Visst får man välja till mera saker till första fotograferingen men allt extra (utöver det vi tog) kostar ju. Och det är inte så låga priser. ;)

har ni planer på att skaffa fler barn ?
Direkt efter förlossningen så sa jag att jag aldrig någonsin skulle kunna tänka mig att få fler barn. Då sa Pether att han ville ha en till. Men efter ca 3 veckor hemma så sa jag till Pether att jag nog skulle kunna tänka mig en till. Men max en, vill inte ha fler än två barn. Men nu är det Pether som är lite tveksam till om han vill ha ett till! Haha. :)

Hur kom ni fram till vad hon skulle heta? Alltså fullständiga namnet? Och ligger de någon mening eller betydelse bakom namnen eller valde ni dom bara för dom var fina?
Från början, eller ja, under hela graviditeten så var jag helt övertygad om att det skulle bli en Mathilda eller en Othilia. För det hade vi ju kommit överens om! Men sen när hon kom ut, och jag fick hålla i henne första gången så sa jag till Pether "Hon ser inte ut som varken en Mathilda eller en Othilia" och han höll med. Så vi gick där uppe på BB i ca 2 dagar innan vi kom fram till att hon skulle heta Ängla. Den enda specifika anledningen till att det blev Ängla är för att (min egen motivering som jag sa till Pether när han tyckte Cindy) det ända jag kunde kalla henne uppe på BB var "min lilla ängel"! Anna - Lilian, som hon heter i mellannamn fick hon för att vi hade pratat igenom det under graviditeten. Anna är från mig, min mamma och min gammelmormor. Lilian är efter min farmor :)

åt du inte p-piller eller liknande ? tror du på dig och pether resten av livet ?
Jo jag åt P-piller, men dom funkade inte. Jag kräktes ofta och mådde inte alls bra när jag tog dom.

Jag tror på mig och Pether för resten av livet, ja. Visst vi har våra dispyter, men vi kan inte se oss själva som ett vanligt "tonårspar" längre, vi har ju faktiskt barn ihop. Och sen Ängla kom så är jag helt övertygad om att vi kommer få ett bra liv. Jag älskar min familj, min söta, rara, lilla familj. Och jag hoppas verkligen att den kommer hålla ihop för alltid! :)

vad har ni för barnvagn? :)
En Emmaljunga, men jag har ingen aning om vad det är för årsmodell eller "modell". Haha. Vi köpte den på blocket för en 500-ing. Det var allt vi hade råd med då, och det som är bäst med den är underredet, man får plats med så mycket under vagnen. Visst den är inte den snyggaste, men den är satans så praktiskt! :)



Glädjeskrik! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0